Everything you want

Sydney, kanns som det bara ar en vanthall for mig innan jag maste bege mig till flygplatsen o aka hem till KALLA Sverige. Tyckte att det hade blivit kallt har i Sydney, men tydligen sa ar det ju annu kallare dar hemma :( Fast jag gar ju inte till ytterligheter som Sydneyborna, eftersom en del av dom gar i vinterjacka, skinnstovlar o halsduk. Halla! Ak till Europa sa far du veta vad kyla ar.

Men kanns helt okej att aka hem nu faktiskt, har sett allt jag vill se, kanske forutom Darwin & Broome, men det var ju pga askstormar som jag inte kunde aka dit for. Men nasta gang far jag aka dit.

Nar jag tanker tillbaka pa den har resan kommer jag tanka pa underbara Uluru (Ayers Rock), nar jag gick in i ett trad pa Fraser och var jatteradd for dingosarna, underbar snorkling i Whitsundays, monopolspelande en hel natt i Adelaide, alla partyn i Perth, och alla underbara manniskor jag har traffat. Kommer sakna det har landet nagot otroligt mkt, och det kanns trakigt att behova aka tillbaka till Sverige, men samtidigt kan jag inte vanta tills jag far se mamma o pappa pa Arlanda. Tills sondag nar jag ska traffa Simone forsta gangen pa 3 manader, tills jag far traffa mina systrar o mina underbara sma bebisar (Gustaf, Lilly, Muffin & Marang ;) ) haha tills jag far traffa Jossan igen och tills jag far traffa tjejerna pa jobbet som har varit mitt liv i nagra ar.
Kan knappt med ord beskriva hur mkt jag har saknat alla men har samtidigt varit skont att vara helt sjalv pa andra sidan jorden o bara klara mig sjalv, att inte ha ett jobb att ga till, att ta varje dag som den kommer och bara njuta! Och vet ni vad! Pasarna under mina ogon har forsvunnit, kanske pga att jag inte har behovt stressa pa 3 manader nar jag var van vid stress pa jobbet nastan varje dag. Jag ar en ny manniska samtidigt som jag bara ar en Deluxe version av mitt gamla jag. Den gamla Ida finns inte mer, nu far ni sta ut med den nya istallet!

So over and out


Kommentarer
Postat av: Emma

Hur ska det gå? ;)

2011-03-29 @ 11:27:58
URL: http://emmasunderbaravarld.tomassor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0